Cum slabim dupa Craciun?

Cum slabim dupa Craciun?

Mai sunt cateva zile pana la Craciun si stim deja ca ne asteapta o masa plina cu bunatati facute de cei dragi. Putem spune ca vor urma cateva zile de chin pentru stomacul nostru. Daca pana acum a fost lasat sa se odihneasca, cu siguranta de Craciun va fi ziua lui de lucrat in afara orelor de munca. Hainele se pregatesc deja de zilele cand vor face stretching continuu, dar asta nu este o problema.

Noi am avut grija sa ne gandim la toate. Am pregatit o listuta simpla cu cativa pasi de urmat pentru perioada de dupa sarbatori, astfel incat tu sa poti reveni usor la kilogramele initiale.



1. Incearca sa reduci consumul de bauturi alcoolice


De Craciun, cu totii avem tendinta de a consuma putin mai mult alcool fata de obicei. Vin rudele, vin prietenii, vin cateva cunostinte in vizita. Asta este scuza perfecta pentru a ciocni in cinstea oricarui moment, insa dupa Craciun, asta nu mai poate fi un mod de a ne abate de la dieta.

Alcoolul nu are niciun fel de aport nutritiv, nu contine vitamine sau minerale. Mai exact, corpul nostru nu beneficiaza de nimic, iar caloriile provenite de la acesta sunt "goale". Acesta nu numai ca nu ne aduce beneficii, ne mai afecteaza si ficatul. 

Principalul rol al ficatului este de a filtra substantele toxice care ajung in organism si joaca un rol important in metabolismul grasimilor, proteinelor si carbohidratilor.

Este bine sa-ti lasi ficatul sa se odihneasca dupa Craciun. 

 



2. Bea cat mai multe ceaiuri neindulcite


Ceaiurile sunt deja cunoscute ca facatoare de minuni. Apa calda este stimulent al procesului de pierdere in greutate. Ea stimuleaza metabolismul si ajuta la descompunerea tesuturilor adipoase situate sub piele. De asemenea, apa calda ajuta si la detoxificarea organismului. Ea ajuta ca temperatura corpului sa creasca si prin procesul de transipratie sa elimini toxinele si impuritatile. Poti incepe prin a bea o cana de ceai dimineata pe stomacul gol.


 



3. Mananca ultima masa cat mai devreme


O data cu Sarbatorile de iarna apar si noptile pierdute. Cu totii incepem sa lenevim mai mult, incercand sa profitam de zilele libere, iar asta ne poate afecta programul alimentar. Ne vom trezi mai tarziu si astfel ne vom decala mesele cu pe putin 2-3 ore, ajungand sa luam ultima masa la ore foarte tarzii.

Studiile au arata ca, in situatia in care mancam o parte semnificativa din consumul total de alimente in timpul noptii, suntem predispusi la obezitate. In tesuturile noastre grase exista elemente de reglare pentru ceasul circadian (ciclul unei zile), iar perturbarea acestora poate duce la deteriorarea depozitarii grasimilor.

Este ideal sa luam cina inainte de orele 19:00, insa daca simtim nevoia de a mai manca ceva, putem apela la o gustare mica: o supa de pui sau de legume, migdale, castane, iaurt.


 


Taguri:

Comentarii